onsdag 25 februari 2015

WOW

Jag är hemma ensam med barnen för andra kvällen den här veckan och jag är fasen imponerad! Olivia har varit exemplarisk (gällande rådande trotsen) och allt har flutit på toppen med båda barnen. Vi har myst, gjort chokladbollar och bara varit. Olivia la sig utan protester kl 19 och nu sover John sedan någon timme eller två i babykorgen här i vardagsrummet.

Olivia har sedan ett par veckor tillbaka slutat sova efter lunch på förskolan så vi har nyligen börjat lägga henne kl 19. Hon har annars alltid lagt sig kl 20. Så länge man håller henne aktiv efter förskolan så är det inga problem men så fort det blir en lugn stund sackar hon ihop. Förut ikväll höll hon på att somna vid köksbordet men då drog jag snabbt på lite Matt & Dyle och genast var festen igång. 

John är lite svårare vad gäller kvällarna. Han vill gärna sova i famnen, helst med tutten i munnen. Haha! Ikväll somnade han under amningen (efter vi nattat Olivia) men jag lät honom ligga kvar en stund innan jag la över honom i korgen och där har han nu legat i ca 1,5h. Känns helt picture perfect. Jag är en stolt mamma!

Bilderna nedan tog Dessi när hon var här igår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar