torsdag 1 januari 2015

Mina anledningar till viktminskning

Varför vill jag gå ner i vikt?

- Jag vill kunna ha på mig mina vigselringar utan att de är för tajta.
- Jag vill komma i strl 29" i jeans.
- Jag vill inte se gravid ut utan att vara det.
- Jag vill känna mig snygg i min bikini.
- Jag vill komma i alla fina nya träningskläder och fina klänningar som nu är undanhängda.
- Jag vill känna glädje i att shoppa till mig själv igen.
- Jag är fast i en tjockiskropp som inte är min. Jag är ingen tjock person.
- Jag vill inte komma tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten och fortfarande vara tjock.

Den här listan kommer kortas ner allt eftersom. Det kanske även tillkommer några punkter. Men det jag hoppas mest av allt är dock att alla punkter försvinner och att jag sedan kan fokusera på att bli en stark och pigg mamma. Förhoppningsvis kommer det på köpet.

1 kommentar:

  1. Kan du inte utveckla lite hur du tänker runt punkten" jag är ingen tjock person" Vad menar du?? Vad/hur är en tjock person. Funkar den på annat sätt än en "smal person"?

    SvaraRadera