torsdag 22 januari 2015

Invägning

Igår var det dags att väga mig igen. Jag är helt klart supernöjd över -0,6kg! 

Min nästa milstolpe är 92kg. Det vägde jag vid inskrivningen hos barnmorskan. Jag blev gravid vid 97kg men blev magsjuk och tappade 5kg innan jag hann upptäcka graviditeten. Jag insåg inte att jag var gravid före vi var framme i vecka 16. Det hände helt enkelt för mycket just då (nytt jobb m.m.) att jag inte lyssnade på de tecken jag fick.

En milstolpe var 97kg, nästa är 92kg. Men nästa milstolpe efter det får jag nog fundera lite på. Skulle vilja ha 82-84kg eftersom att det var det jag vägde innan jag blev gravid med Olivia och det var det jag vägde vid bröllopet men 8-10kg är lite långt mellan milstolparna kanske?

Igår fick jag för övrigt en uppenbarelse. Lindahls vaniljkvarg... ÄLSKAR! Åt middag vid kl 16,30-17 så framåt kl 21 var jag hungrig igen och hade 7propoints kvar. Då skivade jag en banan, tog två dl vaniljkvarg (5pp) och smulade ett digestivekex över (2pp) och det var himlen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar