söndag 7 december 2014

Fika-söndag

Idag har jag för första gången använt mig av en (!) VB = veckobonus-point. Jag ångrar mig redan. Alltså, de säger ju att man ska gå ner i vikt i alla fall, även om man äter upp all sin veckobonus (det är uträknat så) men eftersom jag inte litar på det här än så känns det så nervigt. 

Jag längtar till onsdag som är min vägningsdag! Jag vill ha ett kvitto för att Viktväktarna funkar även för mig så att jag kan sluta vara nervig och bara köra på. 

Idag blev det lite keso med lågkalori-hallonsylt samt två rostade Rasker-skivor med Bregott på till frukost, rester av potatisgratäng och fläskytterfilé till lunch, fruktsallad med en klick grädde, ett glas icke-funlight samt en lussekatt till fika och rotfruktsrårakor till kvällsmat. Det sistnämnda enligt ett VV-recept. Efter det hade jag fortfarande kvar av mina dagliga pro points så det blev en bit av resterna från gårdagens kladdkaka med lite grädde framför senaste avsnitten av "Two and a half men".


Nu är det läggdags och jag ser fram emot att smygväga mig imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar