måndag 10 november 2014

"Egentid"

Hemma hos oss får pappan sin avkopplande tid med grabbarna när de spelar innebandy varje vecka. Jag skulle också vilja ha lite tid helt för mig själv ibland men jag vill inte behöva vara tvungen att åka hemifrån för det. 

Men nu har jag kommit på vad det ska vara! En vardagskväll i veckan (om det går) ska jag ha "spa-kväll" för mig själv efter att vi nattat Olivia. Ni vet, duscha extra länge, lägga inpackning i håret, peela hela kroppen, raka benen, kanske smörja in kroppen med Doves "bus"-kräm. Ja, ni vet. Ni tjejer vet i alla fall. Och så ska jag amma precis innan och direkt efter, sen ska jag lägga mig ensam och få chansen att somna ensam. 

Nu är ju min lilla John för jädra söt men ibland kan det vara skönt att få somna själv. I den ställning som känns bäst för MIG och jag kan i alla fall få inleda natten med att slippa ligga obekvämt för att inte väcka honom.

Jag försöker lägga över honom i egen säng men ja... Det är ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar