lördag 27 september 2014

Kommer han snart!?

Förra helgen fixade vi till den här lilla hörnan i hallen på övervåningen. Vi gav bort en tv som ändå bara samlade damm hemma innan flytten. Sen fick vi trots det en slant som tack och för den kunde vi fixa till det här när vi insåg att en tv-hörna på övre plan kunde vara bra. 

För hela denna hörna betalade vi själva 100kr. Tv-bänken är gamla sittbänken från hallen som jag ändå tänkt göra mig av med men här duger den. Sen hittade Robert en tv genom en vän, som dessutom var nyare än den vi skänkte bort och soffan hittade jag för en extremt billig peng på Blocket. Pläden och kudden hade vi redan undanlagda i ett skåp.

Tanken är att hörnan är perfekt för ex. Olivias tidiga mornar (kl 5,30 om jag har otur) då jag kanske är fast kvar i sängen med en ammande bebis och Olivia inte nöjer sig med att stanna kvar på övervåningen utan vill ner till morgon-Bolibompa.


I övrigt går dagarna nu mest ut på att vänta ut lillebror (3 dagar kvar till BF). Jag sysselsätter mig med att vila så mycket jag bara kan. Kroppen visar också att den verkligen behöver det eftersom jag verkar kunna sova hur mkt som helst. Idag sov jag och O 3h tillsammans efter lunch. Häromdagen gick jag och la mig direkt efter att ha lämnat O på förskolan kl 9 och vaknade inte fören kl 13,20. Men jag sover ju å andra sidan riktigt kasst på nätterna. :-/

När jag inte sover om dagarna så är min nya hobby att handla begagnat på Bloppisar och Tradera. Olivia har vuxit ur vinteroverall och vinterskor så det har hon fått "nytt". 


Lillebror har bl.a. fått en tomtedräkt. Vad kan jag ha betalat... 50kr?


Min förkylning håller i sig men jag har fått trappa ner med medicinerna till mitt stora förtret. Förkylningen är långt ifrån över (tror graviditeten i sig gör att den håller i sig) men tiden för att få använda ex. nässprayen har gått ut. Mycket té med honung blir det.


Olivias inskolning på "nya dadiset" är nu färdig och hon trivs toppen! Hon har hittat en flicka hon trivs lite extra bra med men önskar att de kunde vara ute mer. Hon pratar om att hon vill gå ut varje dag på väg dit men två av dagarna den här veckan har hon inte varit ute på förskolan alls. Hon visar tydligt att hon är väldigt "för sig" och får mycket beröm för sin självständighet. 

Hon överraskar oss på olika sätt varje dag och jag är så otroligt stolt över henne! Jag smälter varje gång hon säger "jag älskar min mamma" (och kramas samtidigt) och hon blir bara mysigare och mysigare. Ska ge bamsekramar- och pussar och vill mysa med mamma/pappa i soffan. På morgonen när hennes pappa gått till jobbet har hon flera ggr kommit till mig med sorgsen ton och sagt "jag ledsen", "jag med åka pappa jobbet", "mysa pappa soffan" och så snyftar hon lite.
Det är en alldeles underbar unge vi har och jag försöker njuta av varje ensam stund! Så mycket kärlek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar