lördag 16 augusti 2014

Shopping till lillebror

Just nu har jag fått lägga ner det här med shopping då alla pengar måste gå till huset och flytten, men efter dagens fönstershoppande på Brands for Kids (korsningen vid Nettan's) är suget igång.

Laila Bagge har släppt en kollektion med The BRAND som är så cool! Lillebror skulle lätt kunna tänka sig mössan och militär-bodyn medan Olivia skulle älska både nedre raden och mössan. Jag älskar kläder där barnen kan få chansen att matcha varandra utan att det blir cheesy, och jag älskar det tuffa.

I övrigt slår det mig hur svårt det är att hitta snygga grejer till pojkar. Jag är inget stort fan av stora blaffiga tryck och typiskt Svensson-pojkigt. Hellre neutrala färger eller svart i så fall. De här plaggen från Lindex är riktigt fina! Och snedknäppt... I love it! Åtminstone i de mindre storlekarna. Och dragkedja på alla heldressar, det kan inte bli smidigare.

Åhléns bidrog med lite tuffa inslag också. Byxor med rävar på knäna, leopard och zebra. Snyggt!
Något som aldrig blir fel är det Polarn. Har några basic-plagg hemma och det är likadant här, sidoknäppt och heldress med dragkedja. Tänk vad det underlättar både för de små bebisarna och deras föräldrar!

Jag älskar mopsar och den här dressen har jag sneglat på så många ggr men aldrig köpt. Olivia såg outfiten på en bebis i HM-katalogen och skulle se just det uppslaget hundra ggr om dagen i några dagar, "beeeebis!".

Kappahl har ju sin Newbie-kollektion som aldrig gör en besviken men även där finns mer och finare plagg till tjejer. Gillar det här lite harem-stuket på byxor till bebisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar