söndag 10 augusti 2014

Gnällig kärring

Nu har jag varit gravid 32,5 veckor och imorgon är det 50 dagar kvar till lillebrors ankomst (enligt alla räkneexempel). Status...? Jag känner mig som världens gnälligaste och lataste kärring.

Jag har de flesta krämpor man kan tänka sig. Halsbränna, ryggont, svullna händer/fötter, stickande/rastlösa ben, stundtals nästäppa men värst av allt är foglossningen som jag också är halvt sjukskriven för. 
Eller värst är nog den här svårbeskrivna känslan av obehag... Det är inte förvärkar eller sammandragningar men jag får som "ont" i magen fast det mer är ett obehag och samtidigt känns det som om jag är äckligt mätt, mår illa och dessutom yr fast utan att det snurrar. Det känns väldigt läskigt och det enda som hjälper är att lägga sig ner på sidan en stund. Det inträffar flera gånger per dag. Kanske är det lillebror som kommer åt något...

I övrigt är vi just nu lediga tillsammans och vi försöker varva sommaraktiviteter med mycket vila samtidigt som vi pö om pö flyttpackar (mest Robert). Vi flyttar samma månad som lillebror är beräknad PLUS att vi fått platserbjudande för O på en ny (för oss) förskola som ligger granne med nya huset där de vill börja en ev. inskolning samma dag som vi får nyckeln. Vi har dock inte hälsat på än och därför inte tagit något beslut men det måste vi göra senast på torsdag.


Olivia och Melwin på midsommar.

Åker mini-tåg i Skeda Udde.

Hästholmens hamn.

Tröttfis medan pappa R och Johan cyklade till Berg.

Mys med mormor & morfar på stan.

Den 6:e augusti firade vi 3-årig bröllopsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar