torsdag 12 december 2013

Pinsamt

Det är pinsamt... Det är pinsamt hur mycket jag försummat bloggen under tiden vi flyttat och sedan jobbat för att komma i ordning. Jag är så trött. Trött på allt som har med flytta att göra. Vad ni än gör... Flytta aldrig FRÅN ett hus, men för all del flytta gärna dit.
Vi rensade i flera olika omgångar i huset och ändå hade vi för mycket skit som hamnade i lägenheten. Jag rensade ex. mina garderober innan vi flyttade. Sen insåg jag att mina kläder som tidigare rymts i ca 8st garderober nu var tvunget att få plats i 3st garderober. Suck...

Allt som har med huset att göra är i alla fall avslutat och vi älskar vår lägenhet. Det var precis vad vi behövde och ville ha. Stora fönster med mycket ljusinsläpp, allt är nytt och fräscht, vi har tvättmaskin och tumlare i lägenheten, den är ljus och vi har p-plats med eluttag intill huset. Vi har fortfarande en hel del att göra men nu bor vi inte längre i en "lagerlokal". Det enda vi saknar är den nya soffan som ska komma senast nästa vecka.

Mitt i allt hann vi i alla fall åka iväg till jobbet och fota Olivia när Undervattensfotografen kom på besök. Vi fick tre bilder som alla var bra men O ser väldigt skeptisk ut, vilket jag absolut kan förstå. Hon är van vid att dyka på eget initiativ med mig eller R, denna gång fick hon dyka med min kollega och då bestämde kollegan när Olivia skulle dyka och hur. Det är ju inte hon van vid.


Vi har varit riktigt sjuka här hemma mitt under flytten också så vi har nu missat säkert minst 4ggr på simmet men ikväll var jag och O där. Kanan stod framme och det var det första Olivia lade märke till. När det var hennes tur åkte hon ner (på mage med händerna först) med ett stort leende, kom upp med ett stort leende och vände sig direkt om, pekade på kanan och ville åka igen. Detta gjorde hon tre gånger på raken. Mammas lilla beeebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar