lördag 14 september 2013

Long time no see

Här har vardagen kommit igång på riktigt. Olivia har nu gått på förskolan i ungefär en månad och nu börjar det beryktade bakslaget visa sig. När jag lämnade henne i onsdags och torsdags blev hon lite ledsen, men det gick fort över när hennes fröknar frågade om hon ville vinka hejdå till mamma i "vink-fönstret". Det brukade vi göra under inskolningen.

Vår vardag är väldigt inrutad nu. Jag och Olivia får några timmar tillsammans på morgonen innan jag lämnar på förskolan alternativt hos mormor, sen hämtar jag henne efter jobbet och då åker vi och hämtar pappa R. Kanske hinner vi med något ärende, men annars är det bara att åka hemåt, försöka hålla henne vaken och sedan köra vardagsracet fram till hennes läggtid. Därefter kanske vi får 2-3h tillsammans och då ska man också hinna med allt det där man måste göra. Helgerna är underbara!

Sist jag skrev något så hade vi precis städat inför en extravisning på huset. Det blev inget av det, men nu har vi förhoppningsvis nått en lösning. Det är en familj som vill ha vårt hus, men de behöver sälja sin lägenhet. Vi gillar deras lägenhet så det verkar som att det blir ett byte. Inget är dock skrivet så det återstår att se ifall det blir av, men vi håller tummarna för att vi kan skriva kontrakt nästa vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar