söndag 12 maj 2013

Tisdags behandling

Jag måste se till att blogga direkt när saker händer, jag glömmer ju alla detaljer!

I alla fall... I tisdags hade jag bokat in en SPA-behandling på Nya Beauty Way eftersom jag fått ett presentkort där av R i julklapp. Mamma skulle ha tagit hand om Olivia under tiden men Dessi var ledig så det passade bättre. Medan jag var på behandling hade de tagit en sväng på stan och promenerat vid Stångån. Olivia hade också fått gå barfota i gräset och när jag var klar sov hon så gött i sin vagn. Så det hade definitivt inte gått ngn nöd på henne. :-)

Men min behandling...
Mer oproffsig behandling får man leta efter. Tofflor som kanske var vita för 5år sedan, morgonrockar som blivit tvättade så många ggr att de var tunna och alldeles sträva, jetstrålar i jacuzzin som inte var ordentligt rengjorda, hår i duschens avlopp och när jag skulle från kurbadet till fotvården fick jag sitta och vänta i 15 min (!!) på att bli hämtad.

Fotbehandlingen i sig var jättebra och skön, men när tjejen har sin iPhone för att kolla klockan och man ser tydligt hur den lyser upp så fort hon får en uppdatering på Facebook eller liknande så känns det inte vidare professionellt. När jag sen får naglarna lackade i nagellack från H&M kände jag bara, herregud. Och det här är bara några exempel. Jag har inget emot H&Ms lack, jag använder dem själv hemma men när man får naglarna fixade "borta" förväntar man sig något av bättre kvalitet, ex OPI.

Hur eller hur, jag kommer aldrig gå tillbaka.

1 kommentar: