lördag 20 april 2013

Myslördag

I lördags var det full rulle!
Redan på f.m. kom Veronica, Carl och lilla Emma för att följa med oss på en barnloppis här där vi bor. På väg dit bad jag R hämta babybjörnen som låg i vagnen som i sin tur låg i bilen. Trodde jag...
- "Det finns ingen i bilen".
- "Vadå finns inte i bilen, den ligger ju i vagnen".
-"Det finns ingen vagn i bilen".
-"Ingen vagn i bilen? FINNS DET INGEN VAGN I BILEN!?!?"
Efter några sekunders frenetiskt tänkande insåg jag att, jäääävlar! Jag glömde vagnen på BVC inne i stan när jag var där i torsdags! Total panik! Skulle vi vara en vagn fattigare nu också? Räckte det inte med en räkning på husbesiktning, helvetes jäkla motorbyte på bilen, Rs totalrenovering av munnen m.m. Dessutom var det ju lördag så jag kunde ju inte heller ringa och kolla ifall den stod kvar. Snälla Dessi åkte däremot förbi på kvällen och kollade dörren till barnvagnsförrådet på BVC men det var låst. Aja, det var ju bara att släppa för tillfället. 


Jag hittade nog i alla fall sammanlagt en kasse med grejer till Olivia. Sprillans nya Lonsdale-sneakers, knappt använda Polarn regn(överdrags?) byxor, jeans, klänningar, kjolar, höstjacka m.m. 
På e.m. åkte vi hem till Veronica och Carl och där mötte även Karolina, Ante och lilla Melwin upp för middag. Mycket mysig kväll! Olivia och Emma fick dessutom prova Emmas senaste vagn (cykelkärra?) tillsammans.

Tack för en intensiv och mycket trevlig dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar