måndag 22 april 2013

Beställt ny bil!

Men! DET glömde jag ju berätta också. Något mer vi gjort i veckan är att vi beställt en ny bil. I dagsläget kör vi ju en BMW 320dA (diesel automat) -08, som vi haft i 1,5år...


... men av olika anledningar vill vi nu byta ut den, och efter att ha nosat lite på Kia Cee´d har vi nu bestämt oss för en Kia Sportage.


Det är Kias mindre SUV och det var den vi egentligen ville ha från början men vi tittade lite snabbt på en prisuppgift och sa till varandra att det var dyrare än vad vi hade tänkt oss för nästa bil. Men nu så är äntligen en -13 beställd! Cassa White med 18" sommarfälgar som på bilden. Robert önskar sig även fotsteg samt hasplåtar både fram och bak. Det ska tydligen vara "the shit", men i min värld är detta absolut inte nödvändigt. Hur eller hur så är det i alla fall väldigt spännande!

Detta gör också att jag börjar fundera på ifall vi inte ska köpa en ny bilstol till Olivia också. Den hon har nu köpte jag begagnad och den är säkert 3-4år gammal. Det är egentligen inte nödvändigt, men det skulle kännas bättre. Ska suga på den karamellen lite så får vi se... Behöver nog spara lite pengar först. ;-)

2 kommentarer:

  1. Åh så spännande! Vit var verkligen rätt färg på den bilen :) Självklart måste du ta mig på en svängom sen också ;)

    SvaraRadera