torsdag 21 mars 2013

Supertidig hemgång från förlossning

Ur senaste Mama som kom i brevlådan häromdagen:
Olivia är född strax efter kl 6, vi ville åka hem strax innan lunch men var tvungna att vänta in en läkare och runt kl 16-17 var vi sedan hemma. Då har vi 30min restid hem från stan, dessutom gick det ju i SLOW MOTION ut ur sjukhuset och ut till bilen. Snacka om att det kändes som om man blivit överkörd av en ångvält.

Men i alla fall... I den här artikeln fanns detta stycke som nr 1. De nämner orden "hurtig" och "studsa". Jag kan helt ärligt säga att jag varken var det ena eller gjorde det andra men när Olivia var ute, de sytt färdigt och jag fått duscha m.m. då ville jag bara hem. Sängarna var obekväma, Olivia bara sov och sov ändå, det fanns ingen tv, jag var så förberedd på det här med att bli mamma så jag ville bara hem. Hem till min säng, mitt badrum, mina grejer och att få mysa med min bebis och min man hemma. Få börja vårt liv tillsammans som jag längtat så otroligt mycket efter.

Nu när Olivia börjar närma sig året så börjar jag lite smått längta efter en till faktiskt. Men inte alls i närheten av tillräckligt för att faktiskt slå slag i saken. Det får vänta några år till, vi vill hinna njuta ordentligt utav vår lilla bebis : -)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar