fredag 4 januari 2013

Snart tonåring

Vad snopen jag blev en dag väldigt nyligen då jag hittade Olivia ståendes i sängen när jag skulle plocka upp henne efter en eftermiddagslur. Jag sprang ut i köket och hämtade kameran så snabbt jag bara kunde. Lilla filuren!

Det händer jättemycket nu. Det verkar vara en 7:e tand på gång, hon dregglar inte men ALLT ska bitas i och på morgonen när hon kanske är lite gnällig så räcker det med att ge henne en bitleksak så blir hon lugn. 
Hon har slutat med napp. Det gick successivt, men nu tar hon kanske emot den först, men spottar snabbt ut den så nu har vi nog inte ens erbjudit henne napp på 1v. Vi har slutat amma sedan ett tag tillbaka ifall någon missat det, och jag kan tänka mig att det kanske finns ett samband där. 
Hon sover hela nätter *peppar peppar* sedan någon månad tillbaka. Somnar runt kl 20 och vaknar runt kl 6-7, får välling och sover någon timme till. Sen äter vi frukost tillsammans runt kl 9.
Hon som inte kunde somna utan att vara i famnen förut, sover numera alltid i sin säng (eller vagn om vi är iväg) och kan knappt längre somna i famnen.

Liten håller på att bli stor. Snyft! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar