torsdag 24 januari 2013

Jag vill också ha ersättning!

Rubriken på Expressen lyder: "F-kassan ger kvinna ersättning för godis". Det fångade givetvis min uppmärksamhet. Är detta på riktigt?!

På grund av att kvinnan hetsäter samt ägnar sig tvångmässigt mycket åt sitt utseende fick hon ersättning för att kunna köpa 92 flaskor hårspray per år samt 800kr/mån för att kunna köpa godis. Jag vet inte ifall jag ska skratta eller gråta... För i helvete, ge kvinnan en smäll på käften och säg åt henne att skärpa sig! Så då ska F-kassan ersätta en alkolist för all alkohol som den "måste" köpa? Eller kanske betala knarket åt en narkoman?

"Den 35-åriga kvinnan är bedrövad över att man vill sänka hennes ersättning ytterligare. - Det är knappt att jag får ihop det som det är nu."
Så samhället ska stödja hennes hetsätning, där följden med allra största sannolikhet blir grav övervikt, och sedan ska samhället återigen stå för kostnaderna av hennes följdsjukdomar inkl. ev. operationer?
Men om jag får diagnosen shopoholic, kan jag begära ersättning av F-kassan för att kunna fortsätta att shoppa då? Det vore ju väldigt smidigt.

SKANDAL!! Fy fan i helvete så otroligt förbannad jag blir!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar