torsdag 20 december 2012

Snart går startskottet!

Kvällen jag träffade Robert:

Det är 4 år sedan. I ett halvår innan det cyklade jag vart jag än skulle, undvek sötsaker och läsk, tränade på jobbet, var smal och hade knappt minst lilla grop på kroppen. Att jag i princip endast åt mackor och halvfabrikat gjorde visst inte så mycket eftersom att jag rörde på mig en hel del. Cyklade Johannelund-Valla och tvärtom varje dag, plus att jag säkert cyklade ytterligare lite utöver det. Var jag uttråkad tog jag en powerwalk runt Stångån.

Sen träffade jag som sagt Robert, killen som älskar att laga mat och det var ju så mysigt att krypa ner i soffan och se på film. Vintern hade vid denna tid kommit också och det blev promenader Vasastan-Valla i stället, eller bilen. Efter några månader köpte vi en lägenhet och började tokrenovera med följderna att träning uteblev och skräpmat köptes ofta för att man var så trött om kvällarna. Hejsan hoppsan så dök sambokilona upp.

Sambokilona satt i ett bra tag, bortsett från ett par stycken som försvann inför bröllopet.

Tanken var sedan att de skulle bort innan en eventuell bebis bosatte sig i ugnen, men det gick visst snabbare än vad vi hade tänkt och vips så var illamåendet där. Och gravidkilona, de smög sig på. Sista magbilden:

Efter att Fislisa gjort entré ut i världen försvann det nästan exakt ett två-siffrigt tal, men sen... 
Vi gjorde ett försök med LCHF. Eller hur! Jag gav allt och trots att R fuskade hela tiden gick han ändå ner ca 8kg, medan jag endast gick ner ett par. När jag slutat med LCHF och dessutom slutat amma försvann ytterligare ett par. Men det är fortfarande allt för många kilon som hänger sig kvar. 

Jag har njutit av första tiden med min bebis. Har vi haft det riktigt mysigt så har jag hellre fortsatt den mysiga vägen än den mer hälsosamma. Då har vi legat på soffan och myst i stället för att bege oss ut i spåret. Den första tiden med min bebis har gått så fort och jag hade inte velat göra på något annat sätt. Vi har haft det riktigt mysigt hon och jag om dagarna, utan en massa måsten eller press. Det har varit guld värt, men nu jävlar ska skiten bort!

Jag har anmält mig till Fitnessfighten med start 1 januari. Jag behöver en kick-start! Man får ett kostschema och ett träningsschema som gäller exakt en månad. I slutet av den månaden kan man med sina bilder och mått vinna fighten och det ska jag banne mig göra. Min motivation är bl.a. dessa två:

Mamma till en 7-månaders bebis:

Mamma till två 1-åringar:

Dessa resultat har de uppnått efter 30 dagar. Otroligt inspirerande! Tror jag läste att båda två blivit av med ca 15cm i midjan under denna månad som de var med. Jag har ju en del att ta utav så jag hoppas att jag kan få upp minst lika inspirerande före- och efterbilder sedan.
R hänger med på ett hörn han med och vi ska köpa varsitt kort på gymmet här. Vi får väl turas om med löpband vs. maskiner och den som kör löpband får ha Olivia i bärsele. Det gillar nog hon. :-)

Det här vore kul att komma tillbaka till, men det är väldigt orealistiskt med tanke på att jag var typ 16-17år. Men visst, det är alltid bra med lite inspiration. :-)



1 kommentar: