torsdag 13 december 2012

Hittills...

Måndag och tisdag den här veckan har varit riktigt hemmadagar. Olivia har inte varit så rolig senaste nätterna så det har behövts. Vaknar många ggr, verkar drömma mycket och en av nätterna vaknade hon runt kl 04 och vägrade somna om. Gjorde allt jag kunde i 1½-2h innan jag till slut lyckades söva om henne. Eller om hon själv var utmattad efter att ha stretat emot... När jag sedan vaknade kl 9, utan att höra henne trodde jag nästan att jag skulle finna henne livlös i hennes säng, men när jag kikade in sov hon så sött så det var bara att lägga sig igen. Kl 10,40 (!!) väckte hon mig sedan! Helt otroligt.

Här är hon nyvaken efter att ha slumrat på soffan i min famn.

Leker med en av leksakerna som kom i farmors paket.

Men det dröjer nog innan hon förstår vad hon ska göra.

Vi pyntade granen i början av veckan också. Trodde hon skulle vara på den och att det skulle bli ett elände med kulor som åker i golvet och paket som rivs upp men än så länge har hon faktiskt inte varit intresserad alls. Hon var mest intresserad när den var helt "naken".

Hon är i så fall mer intresserad av nätverkskabeln som går in i vardagsrummet via hallen på övervåningen. När mamma säger "ajaj" på skarpen skrattar hon eller som här, blir jätteallvarlig och släpper för en stund... Innan hon tar tag i den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar