torsdag 15 november 2012

Nöjd med sovrummet!

Jag är så otroligt nöjd med hur sovrummet blev! Jag försöker spendera så mkt tid som möjligt här inne (ligger faktiskt här i sängen nu tillsammans med O som sover middag) och bara njuta. Igår när R var iväg med sin herrloge hela kvällen tog jag med mig datorn in hit efter att O somnat och bara myste.

Det mysiga avbröts dock abrupt inatt då jag för andra natten i rad vaknade av ett konstigt ljud. Igår natt trodde jag det var O som var vaken och lekte i sängen, men när jag kom in där så låg hon och sov. R var jättetrött så han sa att det nog var hårt regn mot fönsterbrädan om somnade snabbt om.
Inatt hörde jag det igen och då insåg vi vad det var... Möss/råttor på vinden som just då krafsade i städskrubben som är utanför sovrummen! Det var därför det var så högljutt! R väsnades lite och hörde hur de försvann, men tror ni jag kunde somna om? Inte direkt, så jag har legat mer vaken än vad jag sovit och när O vaknade till (tappat nappen) nästa gång plockade jag över henne till vår säng. Utifall att de skulle komma in till "boendeytan".

Min mamma säger att sånt här får man räkna med när man bor i hus, men det första jag gjorde på morgonen var att ringa till Anticimex. De kommer imorgon bitti och i väntan på dem kommer R ta hem råttfällor som de säljer på hans jobb. Sjukt obehagligt var det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar