onsdag 14 november 2012

Mat och närhet

Vår lilla tjej älskar mat! Vi började med gröt varje kväll och fortsatte med mat i iskuber på dagen men vi fick öka antalet kuber väldigt fort eftersom hon var så matglad. Sen blev det gröt även på morgonen och därefter ökade vi även matintaget på dagen. Ju mer hon åt, desto mindre ammade jag. Sedan fick hon prova lite rån och lite fruktpuré, och det var riktigt gott det med. Nu senast har vi introducerat banan som mellanmål/efterrätt och hon kan inte få nog.

Detta innebär att jag knappt ammar längre. Jag ammar endast en gång per dygn. Dessutom har Olivis sovit i eget rum ända sedan vi flyttade tillbaka in i vårt eget rum, alltså sedan i lördags. På ett sätt är det jätteskönt, men det gör samtidigt att jag saknar henne. När jag ammade fick vi båda massor närhet, och då brukade hon dessutom sova i min famn på dagarna (om vi inte var ute och rullade vagn eller åkte bil). Nu varken ammar hon (knappt) eller sover i min famn för sedan i helgen sover hon i sin säng även under dagtid. Jag vill inte inse att min lilla bebis börjar bli stor, för är det något som är mysigt med en bebis (och som samtidigt även kan vara rätt påfrestande) så är det allt mys och all närhet.

Att se dessa två bilder får mig att vilja springa in i hennes rum, rycka upp henne ur hennes säng och bara krama henne och aldrig släppa taget. Älskade älskade unge!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar