onsdag 17 oktober 2012

Strejkande mamman

Av någon anledning hörde jag talas om Jessica Stilwell som bor "over there" och som blivit känd över hela världen efter att hon gått i strejk hemma. Hon var trött på sina bortskämda barn och på att behöva göra ALLT. Så en dag, helt plötsligt, slutade hon. Hon förberedde dem inte utan slutade helt enkelt plocka undan efter dem, städa, diska, tvätta m.m. Det enda hon gjorde var att plocka undan efter sig själv och hemmet blev snart en krigszon.

Ett exempel är hur hon efter att barnen låtit skolväskorna, med sina lunchlådor inuti, ligga innanför ytterdörren i stället packar deras lunch i hundbajspåsar i stället och barnen skäms ögonen ur sig i skolan. Hysteriskt kul!

För hela berättelsen inkl bilder klicka här.
Hennes blogg där man kan följa hennes dokumenterande under denna strejkvecka hittar du här.

Jag själv läser detta och tänker att det låter precis som min mamma. Samtidigt som jag också tänker, "ja, det är ju du själv som satt dig i den här sitsen från början". Gör man allt åt sina barn gör man dem snarare en otjänst. Jag är riktigt glad över att min mamma lärde oss att ta ansvar hemma tidigt. Det kommer jag att göra med mina barn också.


1 kommentar:

  1. Så jäkla bra! Tyvärr tror jag att det är lätt att fastna där, i den berömda "kvinnofällan". Vi får väl se till att det inte blir så! :)

    SvaraRadera