måndag 1 oktober 2012

När passar det att "skaffa" nr 2?

I vår "egenihopknådade" föräldragrupp på Facebook har vi diskuterat det här med när man känner sig redo för att försöka få ett till barn, om man nu VILL ha ett till barn. Det finns många teorier kring vad som anses vara bäst för barnet/n och vad som anses vara lättast för oss själva som föräldrar.

Jag vet t.ex. att Isabel Adrian hade en sjuksköterska anställd ibland nattetid efter att hon fått sitt första barn och om jag hade haft ekonomin till det, DÅ hade jag definitivt kunnat tänka mig att skaffa nästa barn redan nu. Men jag skulle likväl kunnat vänta till Olivia är stor, typ förskoleålder (hon är nu 5 månader).

Som sagt det finns många teorier och det är inget sätt som är fel men...
Idag läste jag en artikel om Kristin Cavallari där hon säger (sju veckor efter förlossningen): "Vi pratar redan om att försöka skaffa nästa barn väldigt snart, inom ett år". Har man all hjälp i världen att ta till så absolut! Både barnvakt, styling-hjälp, nutrionist, kock, personlig tränare m.m. Men det har ju inte de flesta föräldrar och man vill gärna kunna vara så pigg och så glad som det är möjligt så man känner att man kan vara bästa möjliga mamma och pappa.

Sju veckor efter förlossning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar