söndag 28 oktober 2012

Jag ger upp

Nu har jag kört strikt LCHF (med ett par mkt få undantag) i ca 6 veckor. Jag får helt enkelt inse nu att det inte kan passa alla, hur irriterad det än gör mig. Det händer inte ett skit. Sist vi körde var det likadant... Robert gick ner ca 6-8kg men för mig stod det stilla. Nu har Robert gått ner 6-8kg igen, och återigen står det helt stilla för min del. Så nu ger jag upp!!

Jag har anpassat, bollat idéer med LCHF-insatta personer, anpassat igen men våg-jäveln står på EXAKT samma siffra. Måtten förändras inte mkt de heller.

Jag tänker dock ha kvar lite LCHF-tänk eftersom att jag märker hur bra kroppen mår. Undvika socker i allra största mån och helt, eller nästan, utesluta typ ris, pasta, potatis m.m.
Jag ska också se till att ta itu med mitt benproblem. Jag har senaste två veckorna bara accepterat att problemet är ett faktum och promenerat mkt långsamt (för att undvika kramp) men jag behöver steppa upp mitt game även där.

Jag SKA fixa det här nu banne mig!
En jättebra bild Jennifer skickade till mig som inspiration:

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att det inte funkade för dig! Man undrar ju varför. Har du testat kokosfett med smak på morgonen? Ska visst sätta igång förbränningen. Hoppas du hittar något annat sätt.

    SvaraRadera
  2. Fan vad starkt Frida! Jag hade nog inte stått ut i 6 veckor. Det kanske är räkna kalorier som gäller för dig?

    SvaraRadera