onsdag 26 september 2012

Vem är jag?

Listor kan vara roliga tycker jag, OM det är "roliga" frågor. Random frågor så som "hur ser en vanlig dag ut i ditt liv?" är ju riktigt boring. Hittade en lista på Josefins blogg.


Du heter? Frida Lovisa Dorotéa (och ett efternamn).
Smeknamn? Inget faktiskt.
Beroende av? Tills jag började med LCHF, socker.
Favoritmärke/n? Tröttnar fort på kläder m.m. så H&M och Ginatricot är mest ekonomiskt.
Vad får du oftast komplimanger för? Mina skor eller mitt hår. Jag älskar lite speciella skor och håret har jag Ferial att tacka för.
Familj? Min man R och vår dotter Olivia (-12). Och en mycket stor familj i övrigt.
Kör? BMW 320d
3 färger i höst? Svart, vinrött och cerise.
Sprit, cider, vin eller öl? Jag är inte mkt för alkohol, men tycker det är trevligt att kunna ta ett glas. Då gärna cider. Gillar inte öl och har hittills inte hittat något vin, varken rött eller vitt, som jag gillar.
Hatar? Att vara ensam hemma. 
Brukar du komma i tid? JAG brukar alltid vara i tid, men min man gör oss väldigt ofta sena.
När mår du bra? När jag får vara hemma och mysa med min familj eller våra nära vänner.
Vad längtar du tillbaks till? Vår gamla lägenhet ibland. Den var SÅ fin, och billig, men med de grannarna...
Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har hellre få nära vänner än många ytliga bekantskaper.
Hur gammal är du? Snart 25år.
Barn? (fler?) Olivia är nu fem månader och jag skulle jättegärna vilja ha ett barn till. R vill ha två till. Likväl som jag skulle kunna tänka mig fler NU så skulle jag lika gärna kunna tänka mig att vänta med nästa tills Olivia börjar förskoleklass.
Är du bra på att laga mat? Nej. Får jag vara ifred och läser ett recept så är det lugnt, men nej. Den biten sköter R helt och hållet än så länge. Han älskar att laga mat och jag är inte intresserad.
Intressen? Just nu är ju mitt allra största intresse Olivia såklart. Men annars älskar jag mode (som typ alla andra tjejer)!
Det visste ni inte om mig? Att jag som tidig tonåring faktiskt blev inbjuden till (och var på) ett möte med Up! Models i Stockholm som vid tillfället även representerade ex. Carolina Gynning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar