söndag 23 september 2012

Svar på kommentarer

I min gamla blogg fick jag ett mail så fort det dök upp en ny kommentar, och den inställningen har jag även på denna blogg men ÄNDÅ när jag (alldeles för sällan) loggar in via datorn har jag kommentarer som jag inte fått mail om. Mailen dimper ner i inkorgen efter att jag antingen tagit bort dem eller publicerat dem. Ska kolla upp det.

----

Jag har i alla fall fått en hel del reaktioner på det här med Olivia och maten. I dagsläget fortsätter vi amma, men hennes två tänder ger mig mer och mer problem tyvärr. Jag har försökt prova lite olika sätt att ge flaskan också. Tre olika typer av flaskor, Semper pulver vs Semper tetra m.m. men hon är numera en flaskvägrare. Lite vatten gick bra idag på dagen men annars vägrar hon i princip öppna munnen.

Sen har jag fått flera tips från er att prova NAN i stället för Semper. Så här är det... NAN är en Nestlé-produkt och jag har sedan tonåren bojkottat Nestlé. Detta efter att en mycket medveten vän till familjen berättat om hur Nestlé marknadsför sin mjölkersättning i ex. Afrika. Mer information hittar du bl.a. hos Amningshjälpen
Jag är i alla fall VÄLDIGT anti Nestlé, MEN eftersom min älskade guldklimp vägrar flaskan så har vi provat även NAN. Faktiskt... Det var det enda alternativ som fanns i vår Ica Supermarket (bor ju 3,5mil utanför city). Men hon tar inte det heller. Hon vägrar öppna munnen och försöker man lura henne eller tvinga henne blir hon bara förbannad.

Och för den anonyma läsare som påpekade att man "ska" ge vanliga mat före fruktpuré (vilket vi gjorde tvärtom) så kan jag svara att jag vet. Men jag väljer faktiskt att strunta i det. Jag tror inte att det är hela världen och så många måsten som finns som gravid och som mamma så tänker jag faktiskt att det blir som det blir, man kan inte lyssna på allt. Men tack för rådet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar