måndag 24 september 2012

Problem med benen

Efter att Olivia piggnat till från sin f.m.-nap (bild 1) packade jag ner henne i vagnen och tog min PW. Eller jaa, det som skulle ha varit en PW. Jag har fått något problem med musklerna vid smalbenen som gör att jag får kramp när jag är ute och går raskt. Gör ont och det är omöjligt att "gå bort". Fy fan. Så det var bara att anpassa promenaden. Fick bli en betydligt långsammare promenad men 70min i stället för 50min.

Väl hemma (bild 2) blev det kl 15,00 en liten skål gulaschsoppa till lunch (utan potatisbitarna). Har hittills idag inte känt mig hungrig.

Och snart är pappa R hemma!

3 kommentarer:

  1. Kramp kan bero på vätskebrist, ibland.

    SvaraRadera
  2. Aj! Det kan vara magnesiumbrist som typ 80% av de som käkar lchf får. Då är det mycket kramp i vaderna som inträffar. Jag vaknade en gång mitt u natten av att vadhelvetet krampade som fan en natt.

    Men det avhjälps lätt genom magnesiumtillskott:

    https://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=243609

    SvaraRadera