torsdag 6 september 2012

Linköpings matchtröjor

Förr var jag väldigt intresserad av vad som hände kring Linköpings hockeylag (LHC) av förklarliga anledningar men när jag nu sedan flera år tillbaka inte längre behöver vara det så har jag faktiskt inte ens sett särskilt många matcher. Men i alla fall...

Deras matchtröjor... Det var R som ropade på mig när han kollade på en av deras matcher. Han hade reagerat på att det var väldigt svårt att se vilket lag som var vilket i de nya tröjorna.
Fulare tröjor var länge sedan jag såg. De tröjorna de hade förut kändes pigga och fräscha. De här nya ser ut som om någon gammal materialförvaltare har hittat tröjan i ett gammalt skrymsle och sagt "äsch, de här får duga!". Retro sägs det. Jag tycker de ser omoderna, fantasilösa och framför allt SMUTSIGA ut. Och vart är lejonet?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar