söndag 23 september 2012

LCHF - Första etappen

Jag har i förbifarten säkert nämnt på bloggen att vi numera kör LCHF här hemma? Det är en livsstil vi sedan tidigare är bekanta med då vi levde efter den för ett par år sedan men av någon händelse slutade vi med det. Minns inte varför... Men nu vill jag ju bli av med mina kilon och därför har vi börjat igen. Vi har däremot inte kört hardcore och jag har medvetet tagit det rätt lugnt så kilona har ju inte rasat precis. Robert har gått ner mer än mig, vilket han alltid gör. Han är nere på ca -5kg och jag är nere på ca -2kg. På fyra veckor tror jag det är. Jag gick ner 1 kg första veckan, 0kg andra, 0.5kg tredje och 0.5 fjärde.
Men nu! Nu har jag fått låna Dessis Katrin Zytomierska-bok "Dags att bli smal", så imorgon kör vi igång med en rivstart (vilket innebär NCHF - no carb high fat, till en början). Jag är sjukt laddad!

Det finns ett färdigt matschema för flera veckor framöver och eftersom att vi redan lever efter LCHF så blir inte steget stort alls och så ska jag se till att det blir minst 4st 50min promenader/vecka. Gärna fler.
Jag kan verkligen rekommendera boken. Den innehåller enkla recept blandat med fakta och hennes egna upplevelser. Jag inser att jag måste köpa en egen kopia för annars kommer jag inte vilja ge tillbaka boken till Dessi. ;-)


1 kommentar:

  1. Hahah! ;) Kul att du är så taggad! Det kommer gå galant!

    SvaraRadera