söndag 23 september 2012

Läggrutin resulterar i egentid

Jag inser att jag behöver bli bättre på att fotografera det vi gör och berätta MER om vad som händer. Jag har lagt märke till att jag skippar så mycket händelser.

Olivia har i alla fall en klockren läggningsrutin nu. Runt kl 19 börjar hon bli trött och har hon inte ammats nyligen så gör hon det då, sen får hon gröt vilket hon älskar och när vi är klara borstar vi tänderna, byter blöja, tar på pyjamas, "mysar till" sovrummet och tar fram boken Majas alfabet och börjar läsa. Då ligger hon oftast på rygg, har nappen i mun och en snuttekanin vid kinden som hon kan hålla i. När vi läst färdigt boken har hon antingen somnat eller är väldigt nära, då börjar vi om och oftast har hon somnat senast innan vi kommit till hälften. Sen behöver vi ev. stoppa in nappen 1-2 gånger innan vi själva lägger oss (eller sjunga Björnen sover för henne, vilket hon förknippar med att sova) men annars sover hon sedan vidare till kl 23-24, då hon vill amma igen.

Vår läggningsrutin gör att vi får egentid eller lite tillsammanstid och det är jätteskönt. Oftast ser vi en film tillsammans men ikväll spelar han dock dataspel och jag ser "Keeping up with the Kardashians". Kourtney födde sin andra bebis i avsnittet jag såg nyss och det är ju helt sjukt hur hon drar ut sina barn ur snippan. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar