söndag 2 september 2012

Händelserik lördag

När Olivia vaknade imorse var det ändå dags för R att gå upp eftersom att han skulle jobba så Olivia fick följa med honom. Jag rekommenderade honom att byta blöja eftersom den var full och jag vet ju att OM det kommer nr 2, då så finns det ingenstans för det att ta vägen. Försent... Pappa R hade lika gärna kunnat stoppa ner henne i badkaret och duschat av henne.
För er som inte har barn, SLUTA LÄS NU.



Även här upptäckte då R (troligen) en biverkning av ersättningen från kvällen innan. Nr 2 såg inte som det brukar, vilket borde ju vara ett tecken på att det är ngt som blivit fel denna gång eller som hon kanske inte tål. Hon har ju fått det 2-3ggr förut så jag vet inte. Får kolla med BVC.

NU KAN DU LÄSA IGEN:
När R skulle gå, la han ner henne i hennes säng igen och jag fick kämpa lite med att få henne att INTE rulla till mage i sömnen. Sedan provade jag nappen och att sätta på stereon, tilö den sov hon (och jag) 2,5 timmar till. Utvilad mamma! :-)

Medan pappa R jobbade hann vi bada Olivia och gå till affären.
På eftermiddagen efter att han jobbat färdigt hann vi med Bomässan i Cloetta Center. Bra mässa för de som går i hustankar eller som redan är med hus. R drömde om kranen som ger kokande vatten medan jag gillade myggfönstren från USA.

När vi gått klart där besökte vi Olivias moster/gudmor så jag kunde få göra i ordning mig inför kvällens äventyr (tack för hjälpen!). På kvällens agenda stod Creative Hairs 10-års jubileum, och vilken show! Olivia körde öronkåpor och trivdes som fisken! Carro och Bettan var jättefina, och Ferial lyckades toppen med showen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar