söndag 2 september 2012

Babysim och kräftskiva

I fredags började vi dagen med att Olivias mormor kom hit igen och hämtade resterande kontorsmöbler som vi ville bli av med.

Strax efter lunch åkte jag och Olivia in till stan och hämtade upp Dessi på hennes jobb. Det var dags för andra "lektionen" babysim och Dessi fick hoppa in i stället för pappa R. Olivia riktigt njuter när hon simmar och ÄLSKAR att simma på rygg. Jag försöker av den anledningen simma extra mycket med henne på rygg för snart kommer tiden då hon absolut inte vill det, som det gör för i princip alla barn.

Vi hann hem, hon hann sova en stund, sedan var det dags att göra i ordning oss för kräftskiva. Herrlogen R är med i hade kräftskiva tillsammans med damlogen och alla respektive var inbjudna. Olivia skötte sig finfint förutom...
Vid ett tillfälle hade hon precis somnat i min famn, någon gör ett plötsligt ljud samtidigt som jag rättar till mitt halsband som hon håller i och hon vaknar och blir hysteriskt rädd. Panikskriker verkligen, så jag blev tvungen att ta med henne ut. Stackars mammas lilla älskling... :-(
Och... hon fick ersättning till "kvällsmat" eftersom jag tyckte det kändes smidigast just denna kväll (hon har endast provat ett par enstaka tillfällen innan annars) och efter hon glufsat i sig somnade hon och sov ett bra tag. Efter någon eller ett par timmar vaknar hon och är med ett tag. Medan jag och R får fika färdigt hamnar Olivia hos Carl och helt plötsligt forsar det ur hennes mun! Över hela Carls byxor, golvet nedanför, hela henne och även lite på R efter att Carl lämnat över henne. Hon bara fortsatte hulka, och hon har aldrig hulkat! När hon sedan sitter hos mig och "faran är över" så hulkar hon till flera ggr igen, och mer kommer upp. Det var precis som om hennes kropp sa ifrån, "det här vill vi inte ha!". Hon somnade om efter ett tag, sov som en stock hem, fick amma innan vi somnade för natten och sedan slocknade hon och sov toppen inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar