tisdag 28 augusti 2012

Tisdag

Olivia har ju börjat vända sig som ni vet. Sedan någon vecka gör hon det även i sömnen och det gör att hon vaknar till varje gång hon hamnar på mage. Jag har försökt bara hålla handen ovanpå henne, jag har provat att vända tillbaka henne, jag har provat nappen m.m. men då vaknar hon bara ännu mer och blir ännu mer tjurig. Det enda som verkar hjälpa är bröstet, då somnar hon strax om igen. MEN detta innebär att jag ammar ca sex ggr per natt och jag är helt sluuuut när jag vaknar. I natt hade jag dessutom huvudvärk hela natten.

Hon vaknade kl 8, jag hann äta frukost och under tiden satt hon i sin babysitter och gnällde/skrek och vid kl 9 ville hon sova igen. Vi sov två timmar tillsammans och när vi vaknade var jag inte ett dugg utvilad. Men lite lunch, musik m.m. så var jag igång igen. Vi hann vika all ren tvätt i sovrummet, dammsuga där inne, samla ihop all smutsig tvätt och tvätta nere i tvättstugan. Även sterilisera alla nappar hann vi med... Innan hon ville sova igen. Nu sover hon i min famn och jag ser på ett avsnitt av "The Game".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar