torsdag 26 juli 2012

Skänninge - Staden man inte kommer ut ur

Den person som satt upp skyltarna vid vägbygget i Skänninge måste vara en sommarjobbare! Det är som i filmen "Texas Chainsaw Massacre", hur man än gör kan man bara inte komma ut ur stan! Jag kom från Vadstena och överallt, fram till Skänninge, hade det varit skyltat "Linköping". Så kommer jag till Skänninge och kör förbi de två första Skänninge-skyltarna, men kör vidare, som man ska. Sen börjar fanskapet...

De nya vägarna går kors och tvärs, hit och dit och jag känner mig absolut inte hemma i de delarna av Östergötland. Så när den tredje Skänninge-skylten kommer så fortsätter jag bara eftersom att dit ska jag ju inte. Men nästa skylt säger "Motala" och dit ska jag ju inte heller men dit måste jag ta av. Faan, bara att vända. Det var jag inte ensam om att behöva göra, kan jag säga.

Tillbaka till där vägarna går kors och tvärs, och samma visa igen. Den gången var jag helt plötsligt på väg mot Askersund. Jahopp...
Tar av nästa avfart mot södra (?) Skänninge och tar den gamla vägen tillbaka till den delen av Skänninge som jag känner igen, Skänninge (norra?). DÄR står äntligen en Linköpings-skylt!!! Hur fan ska turisterna kunna hitta där? DÅLIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar