måndag 18 juni 2012

Semester-måndag

Jag hade tänkt blogga om vår Sthlmsresa idag men R har haft semester även idag så vi har bara tagit det lugnt i pyjamas hela dagen.

När Olivia sover borde det funka att blogga men icke. Vi är välsignade med världens vackraste tjej som vi älskar mer än ngt annat MEN... När hon är trött kan hon absolut inte somna av sig själv, vi måste hjälpa henne genom att ex. i vår famn vagga eller buffa i rumpan. Trots att hon vid dessa tillfällen är supertrött så är det som att hon kämpar emot in i det sista. Hon gallskriker, vilar, gallskriker, vilar, fram och tillbaka ända tills hon somnar helt. Detta brukar ta 10-15min och snacka om att det tar på krafterna.

Inte nog med det, om jag lägger ifrån mig henne när hon somnat så vaknar hon inom ett par minuter. Oavsett ifall jag lägger henne intill mig i soffan, i hennes spjälsäng, vagnen eller babykorgen. Det blir bättre för varje gång men än så länge vill hon fortfarande sova tätt intill någon av oss. Får hon sova i min famn alt. PÅ mig så kan hon lätt sova 3-4h.
Vi jobbar på det, men som ni då kanske förstår så blir det inte så mkt gjort och i princip all bloggning sker via mobilen.

Allra bäst sover hon på kvällen när hon somnat för natten. Då går det oftast att lägga över henne i hennes säng och så sover hon vidare där ett par timmar tills hon är hungrig och då får komma över till vår säng.
Men hon är bra fin alltså. Tänk att man kan vara så kär! :-)

1 kommentar: