fredag 20 april 2012

En dag kvar(?)

Nu är det endast en dag kvar till beräknat förlossningsdatum. 

Alla säger att magen har sjunkit massor, själv ser jag det inte så tydligt. Men när de väl säger det och jag känner på magen så känner jag det också. 
På nätterna sover jag dåligt, av olika anledningar, men inatt sov jag dåligt för att jag hade ont innanför revbenen på ena sidan. Nu under dagen har jag fått ont på båda sidor. Antingen trycker bebisen på inifrån och ut, eller så har jag hostat sönder något nu när jag varit förkyld. 
Jag har upplevt "stickningar" där nere, samt en hel del tryck. Borde vara ett tecken på att bebisen lägger sig till rätta ytterligare eller trycker på. Att bebisen är fixerad, det vet vi redan sedan minst en vecka. Men när det trycker på så där, då känns det som att jag ska kissa på mig, och den känslan kan jag ju gärna slippa kan jag säga. Det får mig att tro "nu kommer vattnet gå!" hela tiden.


Vi tar nu dagen som den kommer, och har ingenting inplanerat. Bebisen får mer än gärna komma så snart som möjligt nu. Jag vet inte alls vad jag ska sysselsätta mig med i helgen annars. :-) Väskan är packad och står i bilen tillsammans med bilbarnstolen.

Vad tror ni då, vad blir det, kille eller tjej?
När kommer hon/han?

1 kommentar: