onsdag 21 mars 2012

Mammor och magar

Dagarna går så fort! Jag hinner knappt rapportera om vad som händer om dagarna och de dagar som det faktiskt inte händer något, de spenderar jag jättetrött i soffan.

Men idag på min lediga dag har jag hunnit med en hel del.
Dagen började ju tidigt (som du kanske såg) och till frukost fick det bli lite Rix Morron Zoo på tv. Det följde jag upp med att ta tag i huset.
Rensade skor och handväskor på kontoret samt strukturerade upp det lite. Plockade och städade av HELA övervåningen. Samlade ihop allt som ska till återvinningen och packade in det i bilen (fyllde bagaget och halva baksätet). Efter ett par timmar var jag genomsvett! Med en bebis som bökar för fullt och en kondis som inte är på topp, blev trappan upp och ner hundra gånger rätt jobbig faktiskt.

Hann duscha, äta lunch och fixa i ordning mig, sen kom tjejerna från gravid-gruppen förbi. Vi tog en kort promenad bort till bageriet så alla kunde få köpa det de själva ville ha och så tog vi med det tillbaka hem. Mina lussekatter jag gjorde i julas gick också hem. Jag chansade och tog fram dem eftersom de ändå inte håller i frysen till nästa år och de gick åt allihop!
Ludde och Emma trivdes rätt bra tillsammans, medan Alma sov bort eftermiddagen och lilla Noel trivdes bäst i mammas famn.

Kvällen avslutades hos Ferial där Modena verkade tycka det var mysigt med besök och ville gärna sitta i mitt knä (finns inte mkt plats kvar där nu) medan Aprilia var rätt blyg. Så blir det tyvärr när det dröjer för länge mellan besöken. Vi får skärpa oss på den fronten! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar