fredag 30 mars 2012

Dagens rapport (pust)

Nu är det nog 1½ vecka sedan Hilary Duff födde sin första son Luca, och för andra gången sedan dess har hon lyckats ta sig ut ur hemmet. Hilary är stor inspiration för mig, på många sätt. Hon verkar så vanlig och jag gillar att hon inte hängt på size zero-idealet.

Just nu tycker jag att allt är rätt jobbigt vad gäller magen och min egen kropp, och jag ser så fram emot tills bebisen kommer ut och jag kan få en chans att kunna röra på mig igen. Jag vill kunna gå en långpromenad utan att få ont överallt, jag vill kunna ta på mig ett par vanliga jeans utan att känna att benen ser ut som två tjocka trädstammar, jag vill kunna knyta ett par skor utan att bli högröd i ansiktet och få ont i magen samtidigt eftersom allt i magen kläms ihop när jag böjer mig fram, jag vill kunna sova utan att få spy-attacker, jag vill kunna sitta i soffan utan att känna mig proppmätt (trots att jag inte åt nyss).

Däremot inser jag samtidigt att även om flera utav dessa saker försvinner, så kommer de ersättas utav något annat i stället. Sömnlösa nätter (även om jag har sådana redan nu), att leva med hjärtat utanför kroppen, humörsvängningar de första veckorna, smärtor efter förlossningen med mera, med mera, med mera.

Jag förstår att de känslor jag har nu är nödvändiga för att få kvinnan att vara riktigt motiverad när det väl är dags att få ut bebisen, men usch alltså. Jag ska nog vara glad att jag upplever detta under de omständigheter som jag faktiskt har. Det hade inte varit roligt nu ifall jag haft ett till barn att ta hand om sedan innan. 

Dessutom har jag endast 6 arbetsdagar kvar nu och det hade ju kunnat vara betydligt fler än så. När vi ändå är inne på det ämnet så ska det blir intressant att se hur jag orkar med det, att ev. gå hemma ensam, utan sysselsättning i två-fyra veckor. Jag går hem två veckor innan BF och jag kände redan förra veckan då jag var hemma ensam två dagar i rad att det var riktigt tråkigt den andra dagen. Men jag hoppas att jag kommer ha lite energi kvar så att jag kan ta tag i sådana saker som jag annars inte hinner. Typ tvätta, rensa överallt och plocka här hemma. Vi får väl se, en påsk-bebis vore inte heller fel. :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar