lördag 25 februari 2012

Graviditetsvecka 33

Nu har mina gravid-appar slagit om till graviditetsvecka 33 och den ena säger att vi nu klarat av 80% av graviditeten.

Vår bebis är i princip färdigbakad och väger kring 2kg. När jag var hos barnmorskan i torsdags sa hon att bebisen låg med huvudet nedåt, men hon sa också samtidigt att bebisen kan snurra runt ända tills vecka 36.

Jag märker på mig själv att när jag pratar med folk om händelser som kommer framöver så jämför jag direkt med bebisens beräknade födelsedatum. Jag försöker att inte boka in för mkt och snart lär jag väl börja räkna ner. Känns jättekonstigt att det faktiskt inte är så lång tid kvar nu. Jag har inte upplevt någon känsla än där jag tänker "åh, kom ut nu!" för att graviditeten är så jobbig eller jag längtar SÅ mycket, däremot tänker jag "kan inte veckorna gå lite snabbare?". Mest för att jag ser fram emot de två veckorna innan BF då jag är ledig och faktiskt kan ta det lite lugnt. Självklart längtar jag efter bebisen också men den ska växa lite till och jag är ändå helt inställd på att "gå över" tiden.

1 kommentar:

  1. Börjar bli dags att köpa den sista presenten inför födsel :)

    SvaraRadera