tisdag 31 januari 2012

Prillan-bilder från kameran

Medan R lagade mat på kvällen hittade hon lådan med Duplo i gästrummet och satte sig hos oss i köket. Det fanns en Duplo-hund som hon hade extra roligt med, som visst kunde flyga (?).

Efter middagen, innan läggdags, var det viktigt att plocka ihop allt Duplo och ställa tillbaka det i hyllan. Duktig tjej!

Morgonen efter, innan vi gick ut:
Aprilia hade en ny väska fullpackad med sina grejer och det var viktigt att den var med hela tiden, vi fick inte glömma den. Den här bilden är så underbar, hon ser redo ut att gå till skolan. Guuuu, vad jag är kär i henne! :-)

Sen såg hon de här två nallarna längst upp i bebisens hylla, dvs skötbordshyllan. "Min!" sa hon och pekade, jag förstod ju att hon ville ha dem men jag sa  "Nee, inte din. Det är bebisens. Bebisen i min mage". Då sa hon "låna bebis nalle?". Och när jag tog ner dem var hon så lycklig! Hon gick runt med dem en bra stund och bara myste.

Aprilia är bara två år, men hon verkar faktiskt förstå det här med bebisen i min mage rätt bra. Hon pekar ofta och säger "bebis!", och hon älskar bebisar. Blir spännande att se vad hon säger sen när den väl är ute. :-)

1 kommentar:

  1. Underbar unge! Nu ser jag hur fin hon är utan napp. En riktig raring.

    SvaraRadera