lördag 14 januari 2012

En lördag på stan

Idag tog jag med min min mamma och extrapappa för en tur på stan. Jag behövde införskaffa lite fler gravidbyxor och med mitt presentkort på H&M så blev det jättebra!


Vi tog även en sväng till Polarn&Pyret för att kolla in deras rea men jag hittade ingenting. Det blev jag lite besviken över faktiskt.
Men vi hann med en fika på Babettes kafferi i stället. Det är ett nyöppnat fik i stan som min mamma och syster pratat massor om. Det var riktigt mysigt faktiskt, väl gömt på en bakgata men fortfarande i city. Jag blev upplyst om att de serverar olika bakverk för varje gång man är där, de bakar det de känner för just den dagen. Det var väldigt häftigt!

På väg till bilen ville mamma in på Indiska och det tackar jag för! Se vilka fina grejer de har där:


De hade massor olika modeller av riktigt stora tékoppar och jag blev helt kär! Det är svårt att hitta riktigt stora tékoppar så jag var lyrisk, ville köpa hela inredningsdelen av butiken. Köp vad som helst från Indiskas heminredningddel till mig och jag kommer älska det. Rosa, lila, lime, turkos, allt de har går hem hos mig.
 I LOVE it!

Till slut fick det bli fyra vita tékoppar i XL-modell med en "spets"-kant runt.

1 kommentar:

  1. Told you, Babettes is the bomb ;) Men nytt är det inte. Afternoon tea någon torsdag då :P

    SvaraRadera