måndag 12 december 2011

Måste få "boa"!

Jag är helt sjukt sugen på att få börja "boa" ordentligt! Jag vill kunna inreda bebisens rum! När jag ser alla dessa fina grejer på ex. Jollyroom så blir jag bara ännu mer sugen.

Vi har ju skötbordet sedan ca 1-2 månader, men jag vill kunna sätta upp tavlor, lampor och bädda en söt liten säng. Det finns så fina grejer, och en del av dem finns ju redan här hemma och väntar på att få användas. Kan det inte vara april NU?
Dagarna går och jag känner bebisen sparka mer och mer för varje dag, men ändå går tiden så sakta. Trots att jag tycker tiden går sakta går den ändå fort. Vi är redan framme vid sista normala arbetsveckan på jobbet innan jul och nästa vecka är det julafton. Sjukt.

Jag ska vänta till efter jul, kanske nyår. Så vi kommer förbi vecka 24 i alla fall. Sedan ska jag göra något av sakerna ovan i alla fall. Kanske kan börja med att ringa mamma så vi i mellandagarna kan åka till min ena moster som visst har släktens bebiskorg hemma hos sig. Den behöver kläs om så att den passar både kille och tjej. Skulle gissa att den antingen är ljusblå eller rosa just nu och vi kunde ju inte se ifall bebben är flicka eller pojke på andra ultraljudet, så nu får det bli en överraskning.

1 kommentar:

  1. Härligt att boa! Jag skulle verkligen kunna göra det, men hittar inte riktigt lusten.

    Imorgon jobbar jag min sista arbetsdag och efter några dagars vila kanske andan att boa faller på plats.

    Kommer du på fikan på torsdag, jag planerar att hänga på.

    SvaraRadera