fredag 23 december 2011

Dagen innan julafton

Idag går jag hemma och myser... Tanken är att jag ska fortsätta städa, ta ner all tvätt som hänger på nedervåningen, plocka undan, göra lite julgodis m.m.
Hittills har jag duschat, bloggat och beställt lite babyboxar. Hmm.. Får nog börja med att äta frukost i alla fall, sen kanske energin kommer.

Bebisen sparkar för fullt där inne och det är jättemysigt. FÖRUTOM när den prickar in karatekickar mot kissblåsan samt rakt ner. Sjuk känsla.
Jag undrar vekligen vem "den" är. Kille eller tjej, lugn eller vild?

Ikväll börjar familjemedlemmarna ramla in här hemma och igår köpte jag bingolotter till uppsittarkvällen. Min lillasyster vann ju en bil, en resa och mat (tror jag det var?) förra året på färgfemman. Kanske kan den här systern vinna lite hon med i år? En bil skulle sitta fint så jag kunde få lösa in den mot kontanter och betala av resterande på BMWn. Lite extra kontanter till mammaledigheten skulle inte heller sitta fel. Man blir ju inte miljonär precis av att vara hemma med sitt/sina barn.

Granen med lite fler paket under, och fler lär det bli!

En hårboll sitter i vår stora björk på tomten. Hoppas han/hon tar sig ner själv för jag tänker inte leka brandman. Det räcker med att alla grannarnas katter skiter i vår trådgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar