måndag 17 oktober 2011

Skitmammor på Familjeliv

I början av graviditeten var jag inne mkt på Familjeliv.se och det inspirerade till den här texten:

"Är inne och spanar på Familjeliv ibland. Och jag kan inte låta bli att tänka "vad själviska dem är"!
Det finns tjejer där inne som försöker bli gravida fast deras partners inte vill, tjejer som är så desperata att få barn (trots att de är unga och har inte "sådana" faktorer som spelar in) att dem allvarligt funderar på att bryta upp med sin partner för att få som dem vill.

Vad gäller det sistnämnda så blir jag så förbannad. Om man ens har dem tankarna så borde man inte vara tillsammans med sin partner. Betyder han så lite för dig så borde du definitivt inte skaffa barn med honom! Ett barn bör komma till världen i en trygg och stabil miljö och hur tryggt låter det?

Jag älskar också barn, har alltid gjort. Jag har fantiserat om egna barn (på riktigt) sedan jag var i dagisåldern och jag kan absolut tänka mig att skaffa barn på egen hand (typ Danmark) om jag hade varit singel. Men att vara tillsammans med någon och aktivt försöka skaffa barn tillsammans fast du egentligen inte bryr dig om denne är bara fel."

1 kommentar:

  1. FL är ju för bedrövligt ibland, har läst där en del och vad som än frågas efter finns det en miljard åsikter och vad man än gör är det nån som hoppar på och skriver "sådär kan man ju inte göra" osv. Betydligt värre påhopp än jag någonsin sett på sporthoj.com ;-)

    SvaraRadera