söndag 3 juli 2011

Brist på hjälm

Efter att ha varit barnvakt åt Rs brorsbarn för ett tag sedan kände jag mig tvungen att skicka iväg ett mail adresserat till LHCs fystränare:

"Hej Lasse!

Vet inte ifall jag mailar rätt nu, men vi får väl se.
Igår var jag ute och gick på morgonen med min sambos två brorsdöttrar.
Vi gick förbi Cloetta Center och mötte hela LHC-laget på inlines, vilket barnen tyckte var jättespännande. Flera av dem log mot barnen och nickade åt dem, vilket gjorde barnen ännu gladare.
Dock hade Moa 7år en väldigt bra fråga: " - Frida, varför har inte dem där några hjälmar på sig?".

Det tyckte jag var en väldigt bra fråga, jag visste inte vad jag skulle svara. Men jag lovade henne att jag skulle ta reda på det.
De flesta av spelarna hade faktiskt hjälm, men det var ett par stycken som inte hade det och då blir det ännu tydligare för ett barn. Jag tror till stor del att Moa la märke till det för att hennes egen pappa tjatar på henne att man måste ha hjälm när man åker inlines och cyklar.

Tack på förhand och ha en trevlig dag!

Mvh
Frida Warnecke"

Ett svar kom redan några timmar senare, dock från deras ass. coach:

"Hej Frida,

Tack för att du/ni uppmärksammade hjälm missen! Vi har som princip att samtliga spelare ska bära hjälm när vi åker Rollerblades (Inlines), just i det här fallet kan jag tyvärr inte svara på varför de inte gjorde det. Ska genast påpeka detta för killarna nästa gång vi tränar vilket blir på måndag. Som du säkert förstått är flertalet av killarna föräldrar därför är dom själva måna om hjälm krav på träningarna. Som sagt i denna specifika fråga vet jag inte vilka det är men en känsla jag har är att några av juniorerna missade hjälmar.

Jag uppskattar er och framför allt Moas vakenhet.

Med vänliga hälsningar
Johan Schillgard"

Både jag och Moa tackar för detta svar. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar