tisdag 10 maj 2011

Drömmar

Jag drömde en sådan konstig dröm inatt.

Jag drömde att jag var gravid, men jag hann aldrig bli "färdig". Jag hade en typ 5-månaders mage och födde till slut hemma, ensam. I efterhand (i drömmen fortfarande) tänkte jag "vadå, det här var väl inget", för förlossningen var över riktigt fort.

Därefter var jag ute och gick ensam med barnvagnen vid Braskens Bro, först då kom jag att tänka på "Hmm, kanske är dags att ringa mamma och berätta att hon blivit mormor". Men det hann jag inte göra fören det kom fram två tjejer som tyckte att jag hade så söt bebis. De frågade vad den hade vägt vid födseln samt hur lång den hade varit, och jag svarade "det vet jag inte" för jag hade ju fött hemma och inte varit på varken sjukhuset, vårdcentralen eller BVC med flick-bebisen.

När de gått insåg jag att bebisen var lite stor för att precis ha fötts (kan det ha ngt med att göra att både jag och mina syskon var ovanligt stora vid födseln?). Istället för att vara nyfödd såg hon ut att vara ca 3 månader och jag minns att jag i drömmen kände mig "snuvad" på de första månaderna, antagligen drömde jag det eftersom folk alltid pratar om att första tiden går så fort.

Hmmm...

Aja, någon som är gravid på riktigt är Victoria Beckham. Här på bild från sin babyshower tillsammans med bl.a. skådespelerskan Selma Blair som även hon är gravid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar