söndag 27 februari 2011

Live to win

Igår hade vi Ahlbergs över. Vi bjöd på mat och medan barnen underhöll oss såg vi på Melodifestivalen. Mer om den och vad jag tyckte senare...

Melodifestivalen var slut rätt tidigt, och efter att Ahlbergs åkt hem gick jag och la mig i sängen tillsammans med Andreas Carlssons bok, "Live to win" som jag köpte häromdagen.
Det var en mycket inspirerande bok som gör att man får sig en tankeställare efter att ha läst vissa rader. Han verkar ha gjort en otrolig resa och under tiden jag läste kunde jag inte låta bli att ta fram telefonen och youtuba några av låtarna som han skrivit och som jag inte hört på väldigt länge.
Jag låg och läste till sent i natt och det första jag gjorde när jag vaknade igen var att ta fram den igen och läsa resten, nu är jag klar.
Jag älskar självbiografier och har läst många. Den här går nog in bland favoriterna. Första ordet som kommer till mig är, inspiration. Sen att han ser bra ut också är ju bara ett plus.

1 kommentar:

  1. Boktips kan man inte få för många av! Tack Frida. Du ger också inspiration till andra men kanske utan att du vet om det.

    SvaraRadera