tisdag 2 november 2010

En helt vanlig måndag

Igår jobbades det och därefter åkte jag hem för att tvätta. MEN när jag kom till grannporten (där tvättstugan finns) med två överfulla IKEA-kassar på axlarna, upptäckte jag att ingen av de taggar som fanns hemma funkade. R hade med sig den enda fungerande till jobbet och han satt i möte.
Snacka om att bli sur! Så det var bara att baxa in påsarna i lägenheten igen, ge upp och göra nåt annat.

Jag åkte till IKEA istället. Shoppade lite inslagningsgrejer nu såhär inför jul, ett fint bäddset, lite ljus m.m.

Men jag köpte även en säng!
Vi behöver ju lite plats för våra gäster att sova på i huset och jag hade i förväg hittat denna säng på hemsidan. Kostar 399kr inkl bäddmadrass! Jag provade den på sängavdelningen och den var helt ok faktiskt, men det var ännu bättre när jag hittade den på Fyndet för 245kr. Som hittat.

När jag kom ut blev jag stoppad av en kvinna i en Volvo som stod parkerad bredvid. Hennes tonårsdöttrar hade suttit kvar i bilen och spelat musik så batteriet dött. Hon stod med startkablar i händerna och frågade om jag kunde hjälpa till. Som tur var, var Robert på väg dit och kunde hjälpa mig att hjälpa henne.
Veckans goda gärning. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar