onsdag 18 augusti 2010

Vad i helvete är det jag läser?!

Jag gick nyss in på Expressen.se som vanligt, som jag alltid gör en gång om dagen för att "komma ikapp" alla världens nyheter. Jag hittade en artikel med rubriken "Så farliga är lekarna i den nya hårda skolan".

Att mobbning förekommer, det vet alla. Sen är det olika i alla skolor hur utbredd den är. Jag vet hur det känns att ha ont i magen flera dagar innan man ska till skolan. I artikeln står det att 140.000 elever har ont i magen inför att börja skolan efter sommaren. Jag har en gång i tiden varit en utav dem, även om det var väldigt länge sen så glömmer man inte såna minnen särskilt lätt.

Det är dock inte det värsta. Det värsta är "lekarna" som de nämner i artikeln.
Invigningsleken
Leken går ut på att en elev som ändrat frisyr ska böja sig framåt och ta emot slag i nacken. Rätten att inviga en nyklippt gäller en vecka.
Skott i mål
Ett annat exempel är "skott i mål". Den som förlorar får ställa sig i målet med ryggen mot de andra. Sen är det fritt fram för de övriga att skjuta skott på honom eller henne.
Slavleken eller "Nadish"
Man ger en sak till någon och om personen tar emot den så är den ens slav. Och om personen inte gör som man säger får man slå den.
Ryska posten
I ryska posten har man numera lagt till "penetrering". Det är inte ovanligt att tjejer blir penetrerade flera gånger samma kväll. En flicka som deltog i leken tvingades uppsöka sjukhus efter att ha blivit penetrerad åtta gånger.

SKÄMTAR DEM MED MIG?! Är det här ett aprilskämt?! Jag är så jävla glad att jag inte går i skolan längre, men samtidigt får detta mig att tänka på min lillaysster som precis börjat gymnasiet. Den jäveln som utsätter henne för något sådant här kommer önska att han/hon aldrig föddes.

1 kommentar:

  1. Instämmer helt med dig! Jag och mina kollegor på skolan tar tag i liknande problem omedelbart och får stopp på dom. Dessa "lekar" har jag dock inte sett till eller hört talas om här.

    SvaraRadera