tisdag 27 juli 2010

La Redoute = Lurendrejeri!

Kom hem idag och hade fått ett reklamblad från La Redoute, ett postorder-företag för er som inte vet vad det är.
Jag har beställt från dem en gång för flera år sedan men jag var inte nöjd så jag har aldrig beställt mer hos dem efter det.
Jag minns att jag tyckte att hemsidan var krånglig och att storlekarna var svåra eftersom det är så många olika märken som de säljer.

I alla fall...
Idag hade de ett erbjudande på Converse-skor. Jag har alltid varit anti sådana och tyckt att det varit "vänster-skor", vart jag nu fått det ifrån. Men nu var det en bild på ett par rosa och givetvis tilltalar det mig.



Det stod med röda siffror "360:-", vilket jag tyckte var ett jättebra pris så jag loggade in på deras hemsida.
Först kan jag inte hitta dem till det priset. Jag söker sedan på artikelnumrena som stod med på reklambladet men hamnar inte alls på dem skorna utan på de med lågt skaft. Där ser jag för övrigt att det är flera kunder som kommenterat att de kände sig lurade av La Redoute för att de "fifflar" med rea-erbjudanden när det inte alls är det.
Går tillbaka till dem med fel pris som i alla fall är samma modell. I reklambladet står det att ordinarie pris är 599:-, men enligt hemsidan är det 699:-.
Jag provar i alla fall att lägga dem i min varukorg och tänker att rabatten säkert kommer i efterhand. Det gör den inte.
Till slut hittar jag "Mina erbjudanden", där kan jag aktivera rabatten inkl erbjudandet om fri frakt. Men när jag kommer till kassan så händer inget, det står fortfarande att skorna kostar 699kr MED frakt. Jag klickar vidare till att bekräfta beställningen men det har fortfarande inte hänt något på summan, utan den står fortfarande på 744:-. Så då skiter jag i det.

Jag ska aldrig handla mer på La Redoute och jag tänker inte rekommendera någon annan att göra det heller! Jag hatar när företag håller på så här.
Aldrig mer La Redoute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar