fredag 12 mars 2010

Sammanfattning av dagen

Nu har precis Molly åkt ur Let's dance. Så nu blir det lite bloggande i stället.
Vi kan visst inte koppla upp båda våra laptops på hotellrummet, ska kolla upp det imorgon men tills dess lånar jag Rs dator.

Första kursdagen...
Jag trodde vi skulle vara nästan bara tjejer men vi är 50/50. Jag fasade för att jag kanske skulle kunna vara äldst. Men det är två äldre kvinnor också.
Merparten är typ 16år och är simmare som nu ska bli simlärare.
Någon arbetar med ungdomar som har någon typ av funktionsnedsättning och jag är den enda inom mitt område.

Vi hade teori kring livräddning först.
Och därefter gick vi bort till Åkeshov som ligger en t-banestation bort. Första intrycket var, fräscht. Glasentré och mkt fräscht gym men omklädningsrummen, duscharna och poollokalen var väldigt slitet. Inte särskilt fräscht alls faktiskt.
Jag är ju bortskämd med att mitt jobb är så fräscht. Så det här reagerade jag starkt på.
De hade inte städat på ett bra tag när vi kom och när vi kom ut till omklädningsrummen igen 2-3 timmar senare så hade de inte heller städat.
Jag som även är bortskämd med mycket bra vattenkvalitet var skeptisk till Åkeshovs vattenkvalitet. Verkade inte särskilt bra men en sak som jag faktiskt tänkte på var bristen på klorlukt. Tummen upp för det i alla fall.

Vi fick träna på olika moment i vattnet, exempelvis att dyka ner till botten med hjälp av fällkniven, inte min starka sida.
Sedan skulle man visa upp det man tränat, på tid.
Slänga i en livboj, hoppa i, simma ca 50m, hämta en "livlös" på botten (3,5m djupt), få på livbojen på den man "räddat" och bogsera den tillbaka ca 50m, inom 2,5 minuter.
Med tanke på att jag knappt kunde komma ner på botten när vi tränade så trodde jag verkligen inte att jag skulle klara av det, men det gjorde jag! På 1,45min.
Tror dock att jag fick lite hjälp av killen på botten, tror inte att han riktigt låg på botten. =)



Var helt slut efteråt så tur att Robert hämtade mig med bilen, trots att det var så nära.
Nä, nu ska jag stoppa undan datorn och få lite skönhetssömn innan vi kör igång igen med en dag teori.
Robert ska se bilprogrammet från Berlin, de ska göra om en Smart.

Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar